פתח תפריט ניווט

קטגוריות ראשיות

מייבש כביסה מומלץ 

למייבש כביסה יש תפקיד חשוב בשמירה על משק בית תקין ומתפקד. בין היתר, מטרת המייבש היא לקצר את משך הזמן שעובר מהרגע שבו הבגדים יוצאים מהכביסה – ועד שהם מוכנים ללבישה. במקביל, מייבש טוב יכול לשמור על הבגדים ולמנוע בלאי ושחיקה. לכן, אם רוצים לבחור מייבש כביסה מומלץ צריך לדעת מה משפיע על אופן הפעולה שלו ולהתאים אותו לצרכים הקיימים.

בשלב הראשון, מה שעושים כדי לבחור מייבש כביסה זה להתחשב במידות המקום המיועד – לרבות לפי שיטת ניקוז הלחות ועוצמת הרעש שהוא מפיק. היתרון הוא שלרוב המייבשים יש פתח קדמי ורק דגמים בודדים מגיעים עם פתח עליון, לכן לפחות בהקשר הזה כמעט שאין התלבטות. בהמשך, אפשר למדוד את רוחב הדלתות ולהשוות בין שיטות ניקוז הלחות.

 

הבדלים בין שיטות ניקוז הלחות

כל מייבשי הכביסה פועלים בצורה דומה: המנוע הפנימי מסובב את הבגדים, פתחי האוויר מפזרים אוויר חם ומנגנון נפרד מסלק את הלחות. כאן האפשרויות הן לנקז את הלחות עם צינור פליטה שיוצא החוצה, או בתהליך עיבוי שמתבצע במייבש עצמו (בטכנולוגיה המכונה “קונדנסור”). נוסף על כך, ישנה שיטה נוספת שקיימת בעיקר בדגמים יקרים – ומבוססת על מעבה משולב במשאבת חום.

ניקוז באמצעות צינור פליטה מתאים למקומות שיש בהם פתח חיצוני. אם מטעמי אסתטיקה או נוחות אי אפשר להשתמש בצינור פליטה ייעודי, אפשר לבחור בניקוז באמצעות מעבה ופשוט לשלוף ולרוקן אותו בסיום כל פעולת ייבוש או כאשר הוא מלא. 

  

קיבולת ועוצמת חום

מייבש כביסה מומלץ אפשר להפעיל באמצעות חשמל או בגז. היתרון של הגז הוא חיסכון בהוצאות והחיסרון הוא בטיחות מוגבלת, מה גם שדגמי החשמל שכיחים ונפוצים יותר ולכן ההיצע שלהם גדול. 

את המייבש אפשר להתאים לצרכים הקיימים לפי הקיבולת ועוצמת החום. נכון להיום, הדגמים הנפוצים הם בעלי קיבולת של 5-6 ק"ג ומשך הייבוש תלוי בעוצמת המייבש, במידת הלחות שאיתה יוצאים הבגדים מהכביסה ובמידת צפיפות הבגדים בתוך המייבש. אם רוצים לשלוט במשך הייבוש, אפשר לבחור האם לעשות זאת באמצעות טיימר או באמצעות חיישני לחות. 

שליטה על משך הייבוש היא הדרך היעילה ביותר לספק את צרכי הייבוש. עם זאת, יש המון דגמים עם פונקציות ותכניות נוספות – כמו למשל תכניות שונות למניעת קמטים או שינויי טמפרטורה בהתאם לסוג הבדים. 

 

מפרט טכני והשפעתו על התפעול

מייבש כביסה הוא מכשיר חשמלי שבו משתמשים אחת לכמה ימים ובצורה יחסית אינטנסיבית. אם רוצים ליהנות ממנו לאורך זמן, כדאי להתרשם מהמפרט והתצורה כדי לשפר את התפעול ולהקל עליו. 

קודם כל, רצוי לבחור דגם עם מסנן נגיש ובעל לוח בקרה שמתאים להעדפות הייבוש של משק הבית. שנית, צריך לזכור שגודל הפתח וזווית הפתיחה משתנים בין הדגמים אך שתמיד עדיף פתח גדול וזווית פתיחה רחבה ככל האפשר. מעבר לכך, צריך לבדוק את כיוון פתיחת הדלת ביחס למכונת הכביסה ולבדוק איזה רכיבים קיימים על לוח הפיקוד ואיזה נמצאים במקומות אחרים על המכונה.

 

צריכת אנרגיה ואחריות

המפרט הטכני מאפשר גם לדעת מה צריכת האנרגיה של המייבש וכמה חשמל הוא יזלול. מובן שמומלץ להקפיד על דגם חסכוני ככל האפשר, אך צריך לוודא שזה לא בא על חשבון איכות ומהירות הייבוש. בכל מקרה, דירוג היעילות האנרגטית תקף אצל כל היצרנים והוא מתבטא באותיות A עד G – כאשר הדרגה החסכונית ביותר היא A. 

דווקא משך תקופת האחריות היא לא פונקציה של צריכת אנרגיה או של אמינות המייבש. יש המון יצרנים שמציעים תקופת אחריות ארוכה גם על מייבשים זולים, או לעומתם יצרנים מפורסמים שמקצרים את תקופת האחריות על דגמים פופולאריים, יקרים ומוצלחים. כמו תמיד, הסוד הוא לבחון כל מקרה לגופו ולבדוק אפשרות להאריך את תקופת האחריות בתוספת תשלום. 

 

כמה עולה מייבש כביסה מומלץ?

ברוב משקי הבית בוחרים מייבש כביסה לפי המחיר. אם רוצים לדעת מה משפיע על המחיר, ניתן להצביע על פרמטרים ובהם קיבולת, שיטת ניקוז הלחות, חיישני לחות, לוח פיקוד דיגיטלי לעומת מכאני ותכונות ייחודיות שקיימות בחלק מהדגמים. 

בסופו של דבר, קניה נכונה של מייבש כביסה מומלץ יכולה להיות משימה פשוטה ונוחה אם מגדירים היטב את הצרכים ויודעים מה לחפש. 

 

 

שירות לקוחות
1-700-50-34-50